vrijdag 11 juni 2010

# ding 18 en 19



Leuk dat librarything. Ik heb er wat ingezet en gelezen wat anderen van een boek vonden. Ik wil ook nog kijken naar de overeenkomsten met dizzie. Mensen wat is er toch veel!
Genealogie, heb ik ook aangemaakt maar ik wil nog uitzoeken of dit de handigste site is ( familieband). Het invoeren kost veel tijd, waar haal ik die vandaan?? Dat blijft steeds het probleem. Misschien moet ik eerst maar eens kiezen waar ik die tijd aan wil besteden, boeken of genealogie, tuin, hond, het web 2.0 of weet ik wat nog meer...

Emiliet

2 opmerkingen:

  1. Er is inderdaad zó verschrikkelijk veel. Ik heb mij destijds maar niet aan Dizzie gewaagd. Ondanks dat het weer net een eigen twist aan het thema sociaal en boeken geeft, zag ik genoeg overeenkomsten met LibraryThing en dus redenen genoeg om het qua boeken (enkel) daar bij te laten.

    Met Genealogie heb ik zelf helemaal niet zo heel erg veel. In de familie is het aan beide familiezijdes wel eens uitgezocht. Vaders kant komt uit een keuterboerengeslacht nét onder Deventer. Moeders kant stamt ook af van een keuterboerengeslacht nét boven Deventer. Wellicht dat het op latere leeftijd nog gaat kriebelen... Nu in ieder geval (nog) niet.

    Overigens is het wel een enorm belangrijke groep gegruikers van archieven: Betrokken, loyaal, vasthoudend. Het zou me niets verbazen wanneer zij (genealogen) goed zijn voor 60% van ons fysieke en digitale bezoek. Goed om in ons achterhoofd te houden, om na te denken hoe we deze groep bezoekers blijven faciliteren.

    Keuzes, keuzes, keuzes. In dit tijdsgewricht keuzes te over. Als instelling moeten we bijna de concurentie aan op de maar wat krappe vrijetijdsbestedingsmarkt. Ons positioneren tussen al die andere liefhebberijen en hobbies ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom helemaal geen tijd voor werk tegen in je opsomming! ;-)

    Hoe meer je tegenkomt, hoe meer boeiends daar bij kan zitten.
    Ik vond de librarything ook geweldig, nam me in september voor daar de winteravonden eens echt voor te gaan zitten.
    En.......... het is me niet gelukt!
    Volgende winter (als de app. nog beschikbaar is!)

    BeantwoordenVerwijderen