Ja, ik heb daar wel wat mee. Ik ben al langer te vinden op Facebook, Hyves, Schoolbank, Linkedin, Twitter, Flickr. En dan nog wat op genealogiegebied. Ik merk wel dat ik er actief nog weinig mee kan doen vanwege tijdgebrek, dus aan de zijlijn. Dwz ik voel me meer een gebruiker dan een deelnemer, als je het kunt volgen!
LinkedIn en Schoolbank volg ik het actiefst.
Dizzie vind ik een leuke toevoeging omdat ik van boeken houd. Nu nog uitvinden wie een beetje in mijn buurt qua interesses komt.
Hyves vind ik toch teveel voor kinderen. Facebook minder maar bij Linkedin voel ik me meer thuis. Dat voor de babyboomers of senioren, sociabel.nl vind ik vreselijk. Blijkbaar hoor ik niet tot die doelgroep (gelukkig). Ik ben ook kritisch, ik weet het, maar juist met al die mogelijkheden vind ik het ook wel goed om selectief te werk te gaan.
Het valt mij op dat steeds meer bedrijven en (culturele) instellingen bij hun website hebben staan: 'u vindt ons ook op' en dan de icoontjes van Facebook, Hyves, Flickr en Twitter.
Je komt dan hele leuke dingen tegen, vooral van culturele instellingen.
Dus zeker wat voor het NA, maar wie gaat dat dan doen/bijhouden???
Emiliet
vrijdag 4 juni 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Er is inderdaad (bijna) een soort wildgroei ontstaan aan sociale netwerken. Recent heb ik dan ook m'n eerste twee ervan er weer uitgeknikkerd: Hyves en Schoolbank. Ik deed er te weinig mee, scheelt weer twee logins en een hoop mailtjes die eigenlijk nergens over gaan.
BeantwoordenVerwijderenDie icoontjes faciliteren vooral dat er over je wordt gepraat, dat je naamsbekendheid toeneemt.
Daarnaast moet je inderdaad goed nadenken en regelen hoe al die sociale netwerken gaat bijhouden. Dat grijpt m.i. wat dieper in dan enkel gezellig reageren en zo nu en dan bijhouden. volgens mij een volwaardige taak voor je organisatie